Powered By Blogger

Cari lah apa yg korang nak

Sunday, September 18, 2011

jum berteka-teki

Assalamualaikum n Slamat Petang suma

dh lama ien x update blog nie ...

korang cam ne chat x???

klu chat alhamdulillah klu x cpt2 amik ubat ...

ptg2 nie rasa buhsan kn ...

jum main teka-teki nk tak ...


1.  Saya sentiasa lapar ,
     saya hendaklah sentiasa diberi makan ,
     sentuhan jari saya ,
     tidak lama lg akan bertukar warna merah

2.  Pada waktu malam mereka datang tanpa sedang diambil.
     Demi hari mereka hilang tanpa dicuri.
     Apakah mereka ?

3.  Ia berjalan di atas empat kaki di pagi hari,
     dua kaki di tengahari dan tiga kaki di malam hari .
     Apakah ia?

4   Terdapat sebuah rumah hijau,
     Didalam rumah hijau terdapat sebuah rumah putih,
     Didalam rumah putih terdapat sebuah rumah merah,
     Didalam rumah merah terdapat banyak bayi,
     Apakah ia?

5   Orang yang membuat tahu menjual ,
     Orang yang membeli tidak pernah menggunakannya,
     dan orang yg menggunakanya tidak tahu itu mereka,
     Apakah ia?

6  Lebih banyak anda mempunyai ,
    semakin kurang anda lihat ,
    Apakah ia?

7  Hidup saya boleh dikira dalam jam ,
    Saya berkhidmat dengan Dibaham,
    Tipis, saya cepat
    Lemak, saya perlahan-lahan
    Angin adalah musuh saya.
    Siapakah saya?

8  Ada merah, biru , dan hijau ,
    tiada siapa boleh sampai ,
    tiada permaisuri. apakah ia?

ok takat itu dulu , korang jwab la dulu nnty ien bg jawapan...


                                                                                                                 -timakasihjikasudijawab-

No comments:

Post a Comment